Business Model Canvas Business

Binnen je eigen organisatie ga je met elkaar aan de slag om een business model canvas te maken. Dit kan zijn omdat de organisatie een nieuwe koers in wil gaan of dat er een concept toegevoegd wordt aan het product portfolio, het maakt niet uit of je een bestaande of startende onderneming bent. Als je een nieuw product of dienst in de markt wil zetten, heb je overzicht nodig wat dat betekent. Ofwel “wat is het business model” is dan een vaak gestelde vraag.

De BMC maatpak workshop, is wat het zegt deze workshop wordt specifiek gegeven aan één organisatie of voor één concept. De focus is volledig op die ene specifieke waarde propositie. In vier dagen gaan we in volle dagen met elkaar aan de slag om uiteindelijk te komen tot een weloverwogen keuze om het concept in de markt te zetten, en tevens is dan ook duidelijk hoe het business model eruit ziet.

Wie kunnen je partners zijn, welke taken doel je wel of niet, hoe zet je je resources in en bouw je ze uit, welke financiele modellen liggen er onder, hoe kom je tot zaken en met welke doelgroep en wat gaat je dat opleveren en kosten.

In de vier dagen maken we gebruik van interne en externe bronnen om zo de verschillende stakeholders te betrekken in het proces.

Deze workshop wordt vooraf gegaan door een gedegen intake en wordt afgesloten met een inspirerende evaluatie. Mocht er nog geen idee zijn, dan zijn er mogelijkheden om eerst een Sense Storm(r) te doen om richting te bepalen om tot concrete ideeën en concepten te komen.

De ingrediënten

  • Workshop van 4 volle werkdagen
  • Betrokkenheid van interne organisatie zorgt voor draagvlak
  • Focus op het concept, vanuit diverse gezichtspunten
  • In korte tijd een gedegen beeld van het concept, tegen relatief lage inspanning en kosten
  • Buiten de workshop om worden ook andere concepten bewuster bekeken, door de deelnemers
  • Concrete en werkbare uitkomsten, om direct te kunnen starten
  • Vrij te boeken, binnen een zelf te kiezen tijdsbestek en locatie

Prijslijst

BMC Workshop – 7.995 euro (voor 2015 aangepaste prijs!)

BMC Spar sessie – 695 euro per dagdeel

Een-op-een creatieve ondersteuning – 200 euro per sessie van 1,5 uur, in aansluiting op een workshop.

Incl. materialen, heel veel post-it’s, energieke medewerkers, betrokken stakeholders en je eigen canvas op A1 formaat.

BrandSense Studio – 29,50 euro per persoon incl. koffie, thee, water en lunch.

Alle genoemde prijzen zijn excl. 21% BTW.

BOEK EEN WORKSHOP

Wat ik heel mooi vond is dat de verschillende disciplines van onze organisatie met elkaar aan het bouwen zijn aan een nieuw product. Vooral het samen creëren zorgt voor heel veel plezier, zonder dat het afbreuk doet aan de scherpte naar elkaar. Hans heeft een prettige manier om alles scherp te begeleiden, zonder dat je eigenlijk merkt.
Pieter, Vastgoed ontwikkelaar
De aanpak van Hans zorgde ervoor dat we met het team hele concrete stappen konden maken. Ondanks het niveau verschil binnen het team, was er voldoende ruimte om een gezamenlijk plan te maken. Hans schakelt heel soepel van structuur naar inhoud. Zijn kennis, kunde en visie op het IT vakgebied was voor ons een zeer welkome aanvulling.
Jeroen, Directeur Communicatie IT
Wat een gave manier om mee te werken, op een hele vrije en creatieve manier moesten we nadenken over nieuwe business modellen voor onze corporatie. De manier van denken heeft ervoor gezorgd dat we deze manier van denken ook gebruiken bij strategische besluiten en daardoor veel sneller de consequenties weten van een verandering. Lekker simpel op een A4.
Claudia, Woningbouw corporatie